Historia | SAUTER
 
 

Historia firmy SAUTER

 

W 1910 roku Fritz Sauter (1877 - 1949) zakłada firmę zajmującą się produkcją elektrycznych mechanizmów zegarowych w Grindelwald, w Szwajcarii. Konstrukcja i precyzja działania tych urządzeń szybko przyciągnęły uwagę specjalistów. Podczas I Wojny Światowej, Fritz Sauter opracowuje pierwszy kocioł elektryczny i tworzy w firmie dział urządzeń cieplnych. Zapotrzebowanie na produkty Fritza Sautera rośnie tak szybko, że powoduje to przeniesienie zakładu do Bazylei, a we wczesnych latach 20., Fritz Sauter rozszerza obszar działania na Francję, Niemcy i Szwecję.

Od 1935 roku firma SAUTER produkuje swoje pierwsze urządzenia do regulacji systemów ogrzewania i klimatyzacji, kładąc w ten sposób fundament pod współczesną firmę. W 1941 roku ma premierę produkt equitherm, będący regulatorem ogrzewania zapewniającym stałą temperaturę w pomieszczeniach. Po II Wojnie Światowej, firma SAUTER kontynuuje ekspansję; w 1948 roku w Saint-Louis (Francja), tuż przy granicy, powstaje kolejny zakład, w którym produkowane są termostaty i urządzenia regulujące stosowane w sektorze ogrzewania i klimatyzacji.

Od lat 50. firma SAUTER integruje pierwsze komponenty elektroniczne do postaci gotowych produktów, gromadząc wiedzę praktyczną w tym sektorze, która zapewni przyszły sukces. Oferta produktów obejmuje urządzenia do regulacji temperatury, wilgotności i ciśnienia. W latach 50. miasta takie jak Wiedeń i Stuttgart korzystają z produktów SAUTER do regulacji oświetlenia ulicznego.

Rok 1961 przynosi premierę serii produktów flexotron, oferującej firmie SAUTER nowe możliwości dzięki zastosowaniu układów elektronicznych w systemach wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Od końca lat 60., firma SAUTER opracowuje kompleksowe funkcje regulacji i kontroli, przeznaczone dla dużych budynków takich, jak porty lotnicze i szpitale; oraz inne główne rozwiązania. Od 1970 roku, wejściu do sektora systemowego towarzyszy kolejny etap ekspansji, w ramach którego powstają filie w wielu krajach europejskich.

Już w 1974 roku, firma SAUTER prezentuje pierwszy system zarządzania budynkami kontrolowany programowo, umożliwiający centralną obsługę większych instalacji. Wraz z elektronicznym regulatorem czasowym memotime, firma SAUTER przedstawia w 1981 roku pierwsze urządzenie mikroprocesorowe. W 1983 roku powstaje nowy system zarządzania budynkami, oparty na architekturze 4-bitowej. Pod koniec lat 80., firma SAUTER opracowuje własne inżynieryjne narzędzie programowe, przy pomocy którego krajowe organizacje handlowe mogą realizować swoje projekty niezależnie.

Od 1991 roku, otwarcie na Blok Wschodni umożliwia wejście firmy SAUTER na nowe rynki Europy Wschodniej. W 1997 roku ma miejsce premiera pierwszego automatycznego rozwiązania internetowego, które pozwala na obsługę systemu z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej. W 2000 roku rozszerzono działania w sektorze usług – usługa „Zarządzanie Infrastrukturą” (Facility Management) staje się częścią głównej działalności firmy. W 2002 roku firma SAUTER rozpoczyna integrację znormalizowanego protokołu komunikacyjnego BACnet do postaci gotowych produktów; jest to standard przemysłowy umożliwiający komunikację między urządzeniami różnych producentów. Od 2004 roku, firma SAUTER wchodzi na rynki Bliskiego i Dalekiego Wschodu, poprzez różne spółki joint venture. 

 

Obecnie firma SAUTER koncentruje się w pełni na rozwiązaniach energowydajnych, pomagających w redukcji emisji CO2. Firma włącza do swojej koncepcji alternatywne źródła energii i staje się specjalistą w dziedzinie koncepcji „Budynku Ekologicznego” (Green Building). Wraz z uruchomieniem programu ECO10 w 2009 roku, firma SAUTER pokazuje sposób redukcji zużycia energii w budynkach oraz ochrony środowiska. Rozwój jest odzwierciedlony w ofercie produktów, np. w systemie automatyki SAUTER EY-modulo 5. System ten umożliwia znaczną redukcję kosztów energii w budynkach i poziomu emisji CO2. Dzięki opracowanemu w 2009 roku systemowi zarządzania energią SAUTER EMS, wartości zużycia można przypisać do poszczególnych źródeł energii. Dlatego oprogramowanie pozwala na kontrolowanie i optymalizację poziomu zużycia energii.

W 2010 roku firma świętowała 100 lat istnienia. W tym samym roku, wprowadzono na rynek system SAUTER EMS, jako rozwiązanie chmurowe. W 2012 roku powstało oprogramowanie SAUTER Vision Center. Jest to nowa klasa oprogramowania zarządzającego budynkami, oferującego funkcję modułowej i skalowalnej wizualizacji oraz poziomy zarządzania. 

 

Dziś, marka SAUTER oznacza się – wieloaspektowe podejście do budynku – od planowania, poprzez implementację, aż do fazy użytkowania. Na przestrzeni całego cyklu życia budynku, firma SAUTER gwarantuje najwyższy poziom wiedzy w zakresie systemów sterowania, kontroli i zarządzania budynkami, w kontekście ogrzewania, wentylacji oraz klimatyzowania. SAUTER oferuje szeroką gamę produktów, które dopełniane są następnie przez skrojone na miarę usługi świadczone przez naszą firmę. Holistyczne podejście dotyczy również zarządzania budynkami przez firmę SAUTER, które gwarantuje efektywność kosztową i energetyczną budynków. W przyszłości firma SAUTER pragnie kontynuować wytwarzanie doskonałych produktów i dostarczanie usług klientom na całym świecie, rozwijając jednocześnie przełomowe, przyjazne dla środowiska koncepcje z dziedziny automatyki.

 
Ważne etapy

Przez ponad 100 lat, nazwa Fr. Sauter AG oznaczała kompetencje, niezawodność i jakość. Firma z siedzibą w Szwajcarii, rozrosła się do formy międzynarodowego konsorcjum.

 

  • 1910 r. Założenie firmy i opracowanie pierwszego mechanizmu zegarowego.
  • 1917 r. Opracowanie zbiornika magazynowego wody gorącej, Cumulus.
  • 1935 r. Wejście do sektora technologii regulacji.
  • 1941 r. Stała temperatura dzięki urządzeniu equitherm.
  • 1961 r. Nowe możliwości w technologii regulacji, dzięki układom elektronicznym.
  • 1974 r. Pierwszy programowy system zarządzania budynkami.
  • 1997 r. Po raz pierwszy regulacja jest możliwa z poziomu przeglądarki internetowej.
  • 2009 r. Nowe rozwiązania dotyczące wydajności energetycznej i zarządzania pomieszczeniami.
  • 2010 r. 100 rocznica założenia firmy.
  • 2011 r. Pierwsze rozwiązanie chmurowe.
  • 2012 r. Modułowość, skalowalność, wizualizacja / poziom zarządzania.
  • 2014 r. Mobilne zarządzanie energią